Posiadanie pięknego i płaskiego brzucha jest marzeniem wielu osób, a zwłaszcza wielu kobiet. Niestety, ale brak efektów w dążeniach do realizacji tego marzenia bardzo często jest powodem narastającej frustracji. Tymczasem odpowiednie działania mogą spowodować, że ów brzuch może stać się powodem satysfakcji, a nie zmartwień. Na pewno jednym z kluczowych elementów w walce o płaski brzuch jest zbilansowanie ilości kalorii, które są przyjmowane oraz wydatkowane.

Ujemny bilans kaloryczny

W tych działaniach bardzo ważne jest to, aby zachować ujemny bilans kaloryczny. Dzięki temu ilość tkanki tłuszczowej, która odkłada się w rejonie brzucha, może być znacznie mniejsza. To jedna z kluczowych kwestii, do której należy przywiązać bardzo szczególną uwagę. Jednakże na pewno nie jest to jedyny aspekt, jaki powinien być brany pod uwagę. Nieodłącznym elementem walki o płaski brzuch jest bowiem zastosowanie odpowiednich ćwiczeń.

Ćwiczenia, które dadzą sukces

Istnieje grupa ćwiczeń, które mogą dać zadowalający efekt każdej osobie. Bardzo skuteczne w tej sytuacji mogą okazać się ćwiczenia z wykorzystaniem piłki. Owe ćwiczenia angażują dolną połowę ciała i wpływają na pozbycie się pewnej ilości tkanki tłuszczowej z brzucha. Najlepszą formą treningu pozwalającego ukształtować płaski brzuch, jest trening kondycyjny. Inaczej rzecz ujmując, jest to trening, w którym główną rolę odgrywają ćwiczenia aerobowe. Na pewno sprawdzonym sposobem jest tutaj bieganie czy też jazda na rowerze. Ponadto też ćwiczenia na brzuch, które w większości sytuacji są bardzo skuteczne to:

  • przysiady,
  • brzuszki,
  • skłony,
  • wypady szermiercze,
  • nożyce,
  • ćwiczenia na maszynach,
  • wspięcia na palcach,

Jeśli ktoś podejmie owe ćwiczenia, początkowo musi liczyć się z wystąpieniem zakwasów. To nieprzyjemne zjawisko, które jednak nie powinno nikogo zniechęcić. W ćwiczeniach na brzuch ważne jest nie tylko to, aby pozbyć się uporczywego tłuszczu, ale o to, aby mięśnie brzucha wzmocnić. Niektóre osoby twierdzą, że uzyskanie płaskiego brzucha jest możliwe tylko i wyłącznie dzięki ćwiczeniom cardio. Jednakże niekoniecznie tak jest. Mówiąc o ćwiczeniach, które pozwolą uzyskać płaski brzuch w stosunkowo krótkim czasie, należy wskazać nie tyle na ich rodzaj, co raczej na regualrność ich stosowania. Owa regularność jest podstawą, dzięki której nawet lżejsza intensywność treningu będzie bardziej owocna niż katożnicze ćwiczenia wykonywane tylko od czasu do czasu. Poza tym bardzo ważne jest to, aby dostosować poziom intensywności treningu do własnych możliwości, aby nie dochodziło do przetrenowania.

Istotny aspekt

Należy pamiętać o tym, że w wielu przypadkach wysiłek fizyczny, określony trening na brzuch może nie wystarczyć. W tym względzie bowiem za nadmierną objętość brzucha odpowiedzialna może być niewłaściwa dieta i gromadzenie się wody oraz obrzęki przez nią wywołane. Dlatego też bardzo istotne jest to, aby spojrzeć krytycznie na swoją dietę. Ograniczenie spożycia soli lub całkowite jej usunięcie ze swoich codziennych posiłków jest idealnym rozwiązaniem. Wprawdzie to nie pozwoli pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, ale pozwoli pozbyć się obrzęków wywołanych gromadzeniem się wody w organizmie. Niemniej ważnym elementem staje się w tym miejscu również zadbanie o znacznie większą ilość błonnika pokarmowego w codziennej diecie. Ów błonnik może bowiem spowodować znaczne przyspieszenie przemiany materii, co skutkuje odniesieniem sukcesu. Błonnik pokarmowy to nic innego jak zwiększenie ilości spożywanych warzyw zielonych.

Uzyskanie płaskiego brzucha wciąż dla wielu osób pozostaje marzeniem bardzo trudnym do zrealizowania. Głównym tego powodem jednak jest sięganie po niewłaściwe metody, po niewłaściwe ćwiczenia oraz niewłaściwą dietę. Brak konsekwencji w działaniach, brak regularności treningu oraz zrezygnowanie wynikające z braku zadowalających rezultatów to elementy, które można uznać za główne powody tego, że wiele osób wciąż tylko marzy o płaskim brzuchu zamiast cieszyć się naprawdę pięknym wyglądem.