Dieta wegetariańska na pewno nie jest monotonna, nie jest jednoznaczna, nie jest czymś nudnym. Wegetarianizm to pewien styl odżywiania się jak również i styl życia. Decyzja przejścia na wegetarianizm nie jest podejmowana ot tak, ale wymaga głębokiego zastanowienia jak i poznania jej zasad. Styl wegetariański nie jest szablonowy, a przejście na dietę wegetariańską wcale nie oznacza, że ktoś będzie każdego dnia spożywał te same lub podobne produkty. Jak podkreślają specjaliści, dieta wegetariańska naprawdę niejedno ma imię. Wegetarianin nie spożywa mięsa, ale produkty pochodzenia zwierzęcego już tak, czego nie zawiera w sobie weganizm. Nie oznacza to, że weganie mają trudniej, ponieważ i w tym względzie mowa jest o dużym urozmaiceniu oraz wielu różnych możliwościach.

Zasady diety wegetariańskiej

Aby zostać wegetarianinem, potrzeba jest jednej odważnej i świadomej decyzji. Wegetarianizm jest nie tylko stylem odżywiania, ale także stylem codziennego życia. Aby dokładnie zaplanować swoję dietę wegetariańską, należy zastosować się do kilku kluczowych zasad.

Chodzi mianowicie o:

– ograniczenie smażenia,

– unikanie spożywania żywności przetworzonej i samodzielne przygotowywanie posiłków,

– zachowanie właściwej wartości energetycznej diety,

– zastosowanie pełnoziarnistego pieczywa oraz innych produktów pełnoziarnistych,

– połowa warzyw w diecie wegetariańskiej powinny stanowić warzywa zielone liściaste – są one bogate w żelazo, magnez, białko jak również w chlorofil

– nabiał nie stanowi zamiennika mięsa, a tym samym nie należy spożywać go w nadmiernych ilościach,

Jako zamiennik mięsa można sięgnąć chociażby po ryby, można sięgnąć po dwa jajka czy też po 1,5 szklanki roślin strączkowych po ugotowaniu.

Jadłospis roślinny jak i ten, który po prostu nie zawiera mięsa, nie jest taki oczywisty, ale na pewno jest on możliwy do tego, aby racjonalnie stworzyć. Dieta wegetariańska nie polega na tym, aby nie jeść mięso, ale aby racjonalnie stworzyć system odżywiania, w którym nie zabraknie wszystkich niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu składników. Ważne jest to, aby właściwie zbilansować swoje posiłki, aby zawierały one odpowiednią ilość wszystkich niezbędnych składników odżywczych jak również aby zawierały wszelkie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu mikro i makroelementy. Dieta wegetariańska jest tym elementem, który można określić mianem bardziej świadomego odżywiania się. Tutaj bowiem więcej czasu i uwagi przywiązuje się do każdego elementu posiłku, do każdego elementu diety. Dzięki temu można łatwiej utracić zbędne kilogramy, można łatwiej utrzymać pożądaną sylwetkę ciała, pożądaną wagę ciała, można łatwiej utrzymać kondycję i zdrowie na zadowalającym poziomie. Niezależnie od motywów przejścia na dietę wegetariańską, jest to dobry wybór, ale musi być on w pełni świadomy. Wegetarianizm dla zabawy, dla wyróżnienia się, dla zwrócenia na siebie uwagi na pewno nie ma większego sensu. Taka motywacja nie przetrwa długo.