Zjeść ciastko i mieć ciastko to rozwiązanie, na które każdy ma ochotę i które każdemu będzie pasować. Rzeczywistość jednakże często aż tak łaskawa nie jest, a człowiek musi dokonać trudnej sztuki wyboru. Jednakże czasem udaje się przysłowiowe ciastko oraz zjeść ciastko. Odnosząc się do zagadnienia związanego z odchudzaniem oraz dbaniem o piękną i smukłą sylwetkę swojego ciała, należy podkreślić, że pizza z tym zagadnieniem się nieco kłóci. A jednak tak naprawdę pizza może być fit i tym samym można jednocześnie zadbać o swoją sylwetkę i delektować się pizzą. Fit pizza musi jednakże spełniać określone normy, musi składać się z odpowiednich składników i musi być odpowiednio przyrządzona. Przepis na fit pizzę można z powodzeniem znaleźć w sieci, a ponadto również można taki przepis uzyskać od dietetyka, który wskaże nam właściwe kroki w uzyskaniu zadowalającej sylwetki swojego ciała.

Dietetyczny i smaczny sposób na menu

W trosce o zdrowie oraz o szczupłą sylwetkę ciała należy sięgać po nieprzetworzone produkty, po warzywa jak kalafior, brokuły, szpinak, po błonnik pokarmowy, nie zapominając jednocześnie o swoim zdrowiu. Tylko zdrowy organizm bowiem jest w stanie skutecznie tracić zbędne kilogramy. Tylko zapewniając sobie zdrowie, możemy mówić o trwałych efektach odchudzania. Zdrowa pizza, która nie będzie tuczyć, to oczywiście produkt, który musi zostać przygotowany osobiście w domu.

Przepis na zdrową pizzę wspomagającą odchudzanie

Jak więc wygląda pizza w wersji fit? Zasadniczo dietetyczna pizza nie zawiera w sobie ani grama drożdży. Zdziwienie? Otóż i jest to pierwszy z elementów, który może zaskakiwać. Poza tym taka domowa pizza nie wymaga zastosowania piekarnika, gdyż można ją przyrządzić z użyciem patelni. Podstawowymi składnikami, które w takiej pizzy się powinny znaleźć, są:

– mąka,

– proszek do pieczenia,

– jajka,

– mleko,

Istotnym elementem jest to, że użyta tutaj powinna być mąka pełnoziarnista. Taki produkt pełnoziarnisty to istotny element w kontekście tego, aby owa pizza była produktem dietetycznym. Można tutaj z powodzeniem zastosować także mąkę gryczaną, mąkę orkiszową czy też mąkę ryżową. Pizza z patelni powinna być oczywiście okraszona właściwymi dodatkami. Nie chodzi zatem już tylko o to, aby taka pizza miała dowolne dodatki, ponieważ również i te powinny być odpowiednio dobierane. Można oczywiście postawić na mięso, ale powinno ono być chude. Jak najbardziej ser, ale należy wybrać chociażby parmezan, który jest niskokaloryczny.

Przepis na zdrową pizzę nie wymaga stosowania jakichś bardzo skomplikowanych i drogich składników. Ciasto na pizzę, która będzie fit i która jednocześnie też będzie bardzo smaczna, nie jest bardzo trudny. Tym samym jest to produkt dietetyczny, który pozwoli cieszyć się ulubionym smakiem bez wyrzutów sumienia, że tenże będzie powodował powstanie nadmiernej ilości kalorii. Oczywiście taka pizza fit nie powinna być spożywana każdego dnia, ale od czasu jak najbardziej można sobie pozwolić na odrobinę przyjemności z ulubionym daniem.